عرضه ی قلم  پچ انسولین پس از سال 2016

22 آوریل 2015- شرکت جانسون و جانسون درحال افزایش مقیاس تولید قلم پچ انسولین پوشیدنی  با هدف عرضه ی  این محصول پس از سال  2016 است.

قلم پچ انسولین چیست؟

 درسال 2012 شرکت جانسون و جانسون شرکت Calibra Medicalرا خریداری نمود، تخصص این شرکت تولید قلم پچ انسولین برای افراد  مبتلا به دیابت  نوع 1 و 2 بود.

شرکت Calibraپچ های انسولینی را تولید  کرده بود که جایگزین 3 روز تزریق انسولین در هنگام صرف غذا mealtime injection)) بود،این پچ ها درسال 2010 توسط FDAتایید شده بودند.

قلم پچ انسولین وسیله ای  بسیار کوچک و قابل  نصب بروی  بدن است این وسیله از پمپ انسولین کوچکتر است و کاملاً مکانیکی است و دارای  کنترل یا صفحه  نمایش با باتری نیست.

قلم پچ برای تحویل دوزهای انسولین بولوس طراحی شده است اینکار با فشردن همزمان دو دکمه بروی این وسیله انجام می گردد و چنانچه فرد نیاز به مقدار بیشتری انسولین نسبت به دوز از پیش تعیین شده داشته باشد، فرد می تواند دکمه را چندین بار متوالی فشار دهد.

دوز انسولین بازال با این  دستگاه قابل تحویل نمی باشد و باید بطور مجزا تزریق شود اما  قلم پچ، جایگزین مناسبی برای تزریقهای روزانه و دردناک  انسولین سریع الاثر برای بیماران است.

این قلم  پچ( patch-pen) دارای مخزنی  با گنجایش 200 واحد انسولین است که می تواند برای سه روز بروی  بدن چسبانده  شود. شرکت  جانسون  و جانسون اعتقاد راسخ دارد که این دستگاه  زحمت بیماران را در هنگام صرف غذا کمتر می کند.

رئیس  امور مالی این شرکت  میگوید: در مورد  تولید پمپ های پچ هنوز به چندین سال کار تحقیقاتی نیاز داریم، تمام طرحهای مرتبط با دیابت در این شرکت در حال  انجام و حرکت رو به جلو است تا به نیازهای بیماران هر چه سریعتر پاسخ داده شود.

منبع: www.diabetes.co.uk/news/2015/apr/insulin-patch-pen-launch-planned-for-after-2016-95163172.html